Kontrola paru MAC-IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 8 18:25:06 CET 2008

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 01/08/08 18:02:
> existuje nejaka jednoducha finta, kterak aktualni arptabulku prohlasit za statickou?

> Neresim ucelnost takove konfigurace, pouze mne zajima, jestli to jde.

	Export, skrz sed, ktery doplni flag pro permanentnost zaznamu a
nasledne import.

> a jeste jeden dotazek - co presne dela paramter staticarp u ifconfig?

	V manualove strance se rika, ze takovy stroj se nikdy nepta. Z popisu
ale neplyne, zda se neuci z prichozich paketu (normalne se z nich uci).

	Takze tezko rict.

	ifconfig ma jest primo parametr (-)arp, ktery na interface ARP vypne
zcela. Jenze - ten ho vypne opravdu uplne - stroj pak nereaguje ani an
dotazy tykajici se jeho vlastnich adres. A za druhe - kdyz jsem ho
naposled zkoumal ja (to uz ale budou ctyri roku, nejmin), tak to v praxi
nefungovalo protoze option sice nastavil flag ve vlastnostech interface,
ale ten se pozdeji nepouzival.

	Skoro jiste jsem na to tehdy vyrobil PR, ale uz si nepamatuju jak to s
nim dopadlom - mozna porad existuje.

	Kazdopadne - nejlepsi odpoved zjistis, kdyz to proste vyzkousis. Neni
to nijak slozity.