Kontrola paru MAC-IP

Jaroslav Juha juha at juhacr.net
Tue Jan 8 12:57:39 CET 2008

Zdravim, pratele,

mel bych na vas dotaz ohledne kontroly pristupu k siti s FreeBSD serverem.
Konkretne mi jde o to, aby v siti, at uz je to verejna telekomunikacni, ci
podnikova/skolni byla moznost omezovat provoz na zaklade kontroly paru
MAC-IP.

Nejde mi o vymenu dat mezi stanicemi v siti, tomu se do jiste miry zabranit
pomoci centralniho prvku neda a byly by potreba managovatelne switche, ale
jde mi o data pruchozi, nejcasteji samozrejme o pristup k Internetu nebo o
provoz na WLAN. Rekneme, ze by se melo jednat o rozdeleni stanic do nekolika
skupin a tem nasdilet dostupnou konektivitu do Internetu s agregaci a
priorizaci dle skupiny.

Vse se chystam udelat pomoci IPFW (nebo by nekdo doproucil jine reseni?) a
prave zde jsem narazil na kontrole paru MAC-IP. Nejdrive jsem povolil
net.inet.ipfw 0>1, ale nefunguje mi prostup routerem, pokud zadam pravidla:

deny ip from any to any via jmeno_sitovky
allow ip from ip_addr MAC mac_addr to any MAC any

 a to samozrejme i pro rozhrani serveru...

Poradite, prosim?

Predem diky za jakoukoliv poznamku

Jarda