Sendmail

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Jan 7 10:00:11 CET 2008

Jindra Fucik napsal(a):

> A-ha, takze bavime se o "venkovnim" sendmailu, kterej si nema bindovat
> vsechny ip adresy, ale jen lokalni? a ma slouzit jenom pro odesilani posty?

Prene tak, - bylo to popsano v mem puvodnim dotazu - sendmail posloucha
pouze na 127.0.0.1:25 a chtel bych po nem, aby postu, ktera je urcena
pro danou domenu predal spravne serveru podle MX zaznamu. MX zaznam
ukazuje sice zpet na vlastni stroj, ale ukazuje na IP, na kterem
sendmail vubec neposloucha. A na dane IP posloucha postfix bezici v jailu.

Zdeněk Kolařík napsal(a):
 > Sendmail taky pouzivam pouze pro odchozi
 > systemove zpravy, ale tusim, ze v sendmail.cf
 > se to da nastavit jednoduse:
 > # "Smart" relay host (may be null)
 > DSAD.RE.SA.JAILU

No, rekneme relay je workaround, ktery mam v zaloze. Mne se proste
nelibi, ze sendmail neposila postu tam, kam ma (tedy tam, kam bych ja
chtel a predpokladal :-) ) a povazuje ji za "vlastni". Proto bych ho rad
donutil k tomu, aby IP vlastniho stroje prestal povazovat za svlastni a
aspon zkusil, jestli tam nahodou neposloucha jiny postak.