Sendmail

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Jan 6 23:32:53 CET 2008

Jindra Fucik napsal(a):
> sendmail se podiva jestli je to posta pro nej a pokud ne, tak se snazi ji
> dorucit.
> A trochu ho zate, kdyz dostane mail, kterej neni pro nej a pritom je pro
> nekoho, kdo ma stejne IP jako on.

no, ja opravdu sendmail neznam - mam ho v systemu pouze proto, ze tam je
a mam ho pro dorucovani systemovych zprav. Varianta je, do rc.conf zapsat
sendmail_submit_enable="NO"
a do submit.mc pripsat
FEATURE(`msp', `[mail.burgnet.cz]')dnl
(stejne, jako to mam na ruznych jailech - a tam to mam jenom proto, ze v
jailu jsem sendmail nedokazal donutit, aby poslouchal na localhost a
vzdycky mi poslouchal na portu 25 daneho jailu)
v hostitelskem systemu ale sendmail posloucha pouze na 127.0.0.1:25 a
proto jsem ho nechal tak. Az ted, kdy jsem si presmeroval dorucovani
posty pres mailserver, ktery je na stejnem stroji, ale v jailu, jsem
narazil na problem.
je pravda, ze sendmail vlastne ma dorucit postu pomoci sve vlastni IP,
ale on na te IP vubec neposloucha. Proto jsem predpokladal, ze se podiva
na MX zaznam, tam zjisti, ze to ma preposlat na IP mailserveru (ktere je
shodou okolnosti na iface toho sameho stroje a posle to tam. Evidentne
to funguje jinak :-(

> A to kdo je on sam se pozna podle CW zaznamu.
>
> Defaultne je v sendmail.cf uvedeno:
> Cwlocalhost
> # file containing names of hosts for which we receive email
> Fw-o /etc/mail/local-host-names
>
> Takze to co je pro localhost je pro nej a pak jeste seznam hostu uvedenej v
> souboru /etc/mail/local-host-names

Nevim, jak presne je zde interpretovan localhost - ono to neni urceno
pro localhost, ale pro konkretni IP, ktera ovsem je na vlastnim
interface, takze to vlastne i soucasne je localhost. Da se mu tedy rict,
ze veskerou postu ma dorucovat pres nejaky relay?

> Otazka - co je uvedeno v /etc/mail/local-host-names ???

Tento soubor v systemu vubec nemam.

Zbynek