Sun X4150

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Fri Jan 4 15:58:17 CET 2008

> Bez najmensieho naznaku akehokolvek flamewar: Kedysi sa hovorilo, ze
> pouzivat nieco ine, ako Solaris na Sun hw je hlupost
tim se ale myslelo sparc hw, x86 sun hw je bezne pc.
> a pouzivat Solaris inde, ako na Sun HW je hlupost :-o
ano, drivery pro x86 solaris jsou tragedie. Snad dell zaplati nekoho
kdo nakodi driver pro ten jejich adaptec.

jinak pro db server s malo disky/UFS je adaptec vyrazne lepsi nez ten
radic do davaji do sun x86 hw, ten jejich hw raid je cca jen o 15%
rychlejsi nez gmirror. U vice disku/ZFS je rozdil jiz podstatne mensi.
Pro normalni pouziti je to asi jedno.

jinak $subj je velmi hezky, levny, kompatni hw pro db servery,
pouzivam. V podstate nema konkurenci v x86 lowend db serverech, nikdo
jiny neco takoveho nema.

dalsi zajimave cost saving hw pro db servery je x4500 zejmena ve
spolupraci s db2 viper express, ktera stoji pouhe $3k/rok na intel
platformach. Tim ziskate velmi dobry db server vpodstate za 20% ceny
ostatnich reseni. chce to dukladne ale otestovat x4500 byvaji
poruchove.

Fakt by bodlo kdyby montovali niagary t1000 do stejnych kastli jako
$subj. Skoda ze sun nema rozumny nex86 vetsi db servery, fakt mi neni
dodnes jasny na jakym hw jim to Oracle zakaznici provozuji. Ten
Stortek 5320 NAS FC storage je pro oracle strasne pomala a jinou mi
nenabizeli. Ja jsem chtel poradnou storage co umi tak 100 disku /
5GB/sec.

Nakonec jsem si koupil mainframe od IBM, zejmena kvuli levnemu
software, ktery je jiz v cene.