podpora radice Intel [bylo Re: 6.3-prelease buildworld]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Dec 29 01:22:37 CET 2007

Dan Lukes napsal/wrote, On 12/28/07 13:15:

>     Coz znamena, ze ja mam 82801IR (ICH9R) a ty zakladni 82801IB (ICH9
> Base)

	Pote co jsem si precetl jeste dalsich par set stranek te specifikace (i
tak jsem teprve v pulce ;-) ) se musim opravit. Podle "chip" se skutecny
typ nepozna - identifikace se totiz meni podle toho v jakem rezimu je
ICH9 nastaven BIOSem. Takze se z toho pozna jen tolik, ze ty ho v AHCI
rezimu nastaveny nemas (a v nonACPI rezimu je dostupna pouze ona nejasna
podezrela podpora AHCI) ale ne, jestli do nej lze nastavit.

	To co tam mas doopravdy se ale nastesti pozna u identifikace jine casti
toho svaba - PCI-ISA (LPC) bridge.

0x29128086 = ICH9 DH
0x29148086 = ICH9 DO
0x29168086 = ICH9 R
0x29188086 = ICH9

	Mozna te ale vic potesi, ze problem by skutecne mohl byt v SATA150
rezimu. Nasel jsem jiny Inteli dokument (Errata), kde se prinavaji k
tomu, ze ICH9 v SATA150 rezimu prekracuji napetove limity datovych SATA
signalu - coz by si disky mohly brat osobne.

	Odstran jumper z pinu 5-6 disku - mely by tak bezet v SATA300 a v nem
problem nenastava.

	Nerikam, ze to pomuze jiste ...

	Zda se, ze jsem Intel trochu prechvalil - driverova podpora je sice
skvela, ale ten hardware samotny malinko pokulhava ;-)