balicek: Webpshere AS - CE

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Tue Dec 25 18:23:59 CET 2007

nabalickoval jsem WAS CE, je to J2EE server zalozeny na kodebazi z
Apache.org. Zadna slava to asi nebude, pac je to tomcat-based a
tomcat5.5 se deadlockuje a tomcat6.0 leakuje pamet.

musite si ale rucne stahnout distribucni balik z
http://www-306.ibm.com/software/webservers/appserv/community/

port je na http://home.tiscali.cz/~cz210552/bsdports/myports/wasce/
chybi jen startup script pac to vyzaduje admin heslo pro shutdown,
nevim zda konfigurovat
admin heslo v rc.conf je dobry napad.

zatim nevim zda je to production ready soft, testuji to.

Pokud nekoho zajima rychlost tak to na 230Mhz P2 dela 78 JSF stranek
za sekundu, tedy priblizne load webu s 200k unique IP/day (pokud by
nemel vyrazne spicky), db backend behem testu bezel jinde. Na tomhle
stroji to startuje neco pres 5 minut.

tu glassfish od sunu jsem nakonec do produkce nedal, s produkcni
aplikaci to crashovalo kazdych 30 minut a to i na ne-bsd platormach
(sparc solaris10) pac to moc leakovalo pamet. Nejake patche jsme
poslali, ale zaradili je az do glassfish v3, ktera vyjde kdovi kdy a
glassfish v2ur1 vydali bez nich a ta tudiz crashuje taky.

opensource j2EE serveru pro lidi co nechteji za aplikacni server
platit moc neni: jboss, tohleto a glassfish. jboss je sice
nejpouzivanejsi ale ma dost nevyhod. Rek bych ze se pouziva tak moc
predevsim kvuli vyhodne porizovaci cene.

Ja jsem presvedcen ze komercni AS dnes vyjdou celkove levneji. Za
posledni leta komercni soft diky konkurenci OSS pomerne zlevnil a
komercni software je dneska vetsinou uz vice bugfree.