software pro evidenci zapojeni racku

Martin Bílý bily at fel.cvut.cz
Mon Dec 10 23:04:27 CET 2007

Dobry den,

predem se omlouvam. Tento mail se tyka FreeBSD jen vzdalene. A sice tak,
ze zmineny software bych rad provozoval na FreeBSD. Pripadne reakce
prosim piste primo na moji adresu. Zajimave odpovedi se pokusim shrnout
a na zaver je do konference zaslu.

Z jednotlivych konferencnich prispevku je zrejme, ze se zde pohybuji
rozumni lide :-), kteri administruji i rozsahlejsi site. To je i muj
problem. Mam na starosti cca 15 racku (datovych rozvadecu), ktere
typicky obsahuji nejake patch panely, switche, routery, servery atd.

Hledam nejaky software, ktery mi umozni vest si prubeznou evidenci, co
vlastne je z vnejsku rozvadece privedeno na porty v patch panelech. A
kam, na jaky switch/port je to pripojeno. Zajima mne evidence jak z
pohledu jednotlivych patch panelu, tak i v opacnem pohledu - co je na
jednotlivych portech switche. Nu a kdyz by se to dalo rozsirit i o
prehled virtualnich siti/trunku pouzivanych na jednotlivych portech, tak
by to nebylo spatne. Stejne tak by mohlo byt prijemne tisknout z toho
nejakou dokumentaci v papirove podobe.

Dosud se mi pro vedeni takove evidence nejlepe osvedcuje sesit v pevnych
deskach, tuzka a mazaci guma. Obcasne snahy s vi editorem a http
serverem nejsou az tolik uspokojujici, neb ten sesit je preci jen mensi
a lehci nez notebook, lepe se prenasi, muze bez obav spadnout na zem a
tak podobne.

Pri patrani s pomoci Google se me predstave nejvic blizil velko-system,
ktery pouzivaji v Cernu pro evidenci veskere kabelaze. Ale to mi
pripadlo preci jen predimenzovane.

Takze jsem spis zjistil, co vsechno nechci a nepotrebuji:
Nepotrebuju software, ktery mi namaluje, jake vsechny servery a switche
v racku mam, jaka je jejich vizuelni podoba, jakou maji hmotnost,
spotrebu energie, vyzarene teplo atd.
Nepotrebuju software, ktery mi ty racky rozmisti v serverovne.
Nepotrebuju software, ktery mi z toho udela soupisku, kolik kusu jake
techniky, s jakymi vyrobnimi cisly apod je instalovano. I kdyz by se to
mohlo hodit, ale primarnim pozadavkem to neni.

Zajimalo by mne, jak takovou evidenci (kabelovou knihu) resite vy
ostatni, zda se vam podarilo objevit nejaky pouzitelny software, nejlepe
v podobe www aplikace.

Dekuji za pripadne rady a doporuceni.

S pozdravem,
     Martin Bily