GPT a pridanie particie

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Tue Dec 4 23:13:34 CET 2007

Zdravim,

skusam prvy krat GPT a narazil som na problem, ze neviem za behu pridat
novu particiu.

Prvu particiu som vytvoril takto:

gpt create ad4
gpt add -s 4194304 -i 1 ad4
newfs -U /dev/ad4p1

S tym nebol problem. Potom som particiu namontoval a zacal pozivat. Po
case som chcel pridat dalsiu particiu, ale tam uz nastal problem

gpt add -s 4194304 -i 2 ad4

Hlasilo to: "Operation not permitted". Docital som sa, ze sa to da obist
pomocou sysctl kern.geom.debugflags=16. To sice fungovalo, ale uz sa
nevytvorilo zariadenie ad4p2.

Je mozne nejako pridat novu GPT particiu za behu?

Tiez mi prislo divne, ze gpt show potrebuje parameter -r, aby bol
schopny zobrazit zoznam particii - preco show nepracuje implicitne v
read only rezime?

Marian Cerny