freebsd 6,3 a kompilace libiconv + dotaz openvpn

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Dec 4 14:43:59 CET 2007

Jaroslav Votruba wrote:
> chci si vyzkoušet openvpn a tak jsem na jeden stroj nahodil BSD6,3.
> Chtěl jsem  nainstalit par programu (mc,php,apache,sambu)  nicmene mc i
> php vyzaduji  libiconv, která se rozhodla delat psi kusy. Vypada to na
> nejaky bug v kodu,ale to je jen muj odhad. Co s tim mohu udelat ,abych
> to byl schopen nainstalovat.
>
> co se tyce Openvpn, nikde v dokumentaci jsem nenasel ,jestli se musi
> pridat neco do rc.confu ,nebo ne.

S libiconv neporadim, ale co se OpenVPN tyce, asi bych do rc.conf pridal
neco jako toto:

# VPN pro "mujvpntest"
openvpn_mujvpntest_enable="YES"
openvpn_mujvpntest_if="tap"
openvpn_mujvpntest_configfile="/usr/local/etc/openvpn/openvpn_mujvpntest.conf"
openvpn_mujvpntest_dir="/usr/local/etc/openvpn"

A nasledne vytvoril ten patricny konfiguracni soubor:
/usr/local/etc/openvpn/openvpn_mujvpntest.conf

Plus jeste symlink v /usr/local/etc/rc.d/ z openvpn na opevpn_mujvpntest

Co a proc je tak nejak dobre strucne popsano prave primo v tom rc
scriptu, takze staci pouzit
`less /usr/local/etc/rc.d/openvpn` a zacit cist

(pokud se pouziva jen jedna instance openvpn, tak neni nutny ten symlink
atd. ale o tom uz se tam pise, takze...)

Mirek

PS: a jeste jsem zapomnel zminit potrebu zarizeni tap nebo tun, takze je
pro to potreba podpora v kernelu / nebo natahnout patricny modul pri
bootu pomoc loader.conf (ve vyssich securelevelech se za behu nedaji
moduly natahovat)