notebook VBI, robson modul, možná i 4 GB RAM a FreeBSD ?

Milos Vyletel mv at rulez.sk
Sun Dec 2 01:08:58 CET 2007

On Fri, Nov 30, 2007 at 11:11:40PM +0100, MiTR wrote:
> [...]
> Intel? Core? 2 Duo Processor T7500, BOX 2.20GHz, 800MHz FSB, 4MB L2
> Kingston 2 GB 667MHz PC2-5300 DDR2 CL5.0 (5-5-5) SO-DIMM
> SEAGATE Momentus 200GB 7200 S-ATA-II 16MB 2.5'' NCQ G-Force
> WiFi Intel? Next-Gen Wireless-N Adapter 4965 A/B/G/Draft-N, PCI-E Mini Card
>

> Protože už delší dobu plánuju přechod Windows XP -> FreeBSD, zatím
> jsem se bohužel neodhodlal dále než experimenty ve VMware, tak bych se
> chtěl zeptat, jak je to s podporou ovladačů u FreeBSD.
>
> Zvukovka Intel .. atd, to možná asi nebude problém, grafická karta asi

Zvukovka by nemal byt problem. Nvidia ma ovladace pre FreeBSD/i386.

> Ale co třeba Wifi s podorou "N" ?
>
> Potom bych se také chtěl zeptat, umí FreeBSD používat:
> Robson Modul 1GB, PCI-E Mini Card (Turbo Memory Modul) ?
> Jestli má cenu ho kupovat ? Ve WinXP by mi teď byl na nic, ale ve
> FreeBSD by se potom možná hodil, pokud ho umí.

Pokial viem, tak FreeBSD nic podobneho nepodporuje, ale nie je to nahodou uplne
transparentna vec nezavisla od OS? Just wild guess..

> A další otázka je, pokud přidám další 2 GB RAM a budu mít 4 GB RAM,
> poradí si s tím FreeBSD ? Možná bych měl pak používat "ia64" ?

Za prve ia64 != x86-64(amd64/em64t), ia64 je itanium od intelu(xeon rada 9xxx).
4GB ram nie su problem su problem na amd64, na i386 bude asi treba PAE do
kernelu.

> Pokud ano, jaký je rozdíl mezí FreeBSD i386 a ia64?

Mozno pomoze tento link
http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2007-November/020572.html

> Oboje se udržuje stejně a je k nim stejný počet portů, ... ?

V zasade ano, avsak par portov nefunguje pod amd64.

mv