OT - Instalace FreeBSD (nebo m0n0wall, pfsense) na Alix 1C (vyrobce PC engines)

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed Nov 28 15:16:17 CET 2007

> tj. naroky na HW ma priserne vysoke.. na tom samem hw ti poda o 1-2 rady horsi vykon nez (rekneme) fbsd...
oproti fbsd6 je obsd asi o 50% pomalejsi v pps. Vykon je dostatecny
protoze lowend cisca nezacpou 100mbit ethernet taky a nikdo
neprotestuje.

> na router naprosto nevhodne dle meho nazoru - to uz mozna radsi najmout duchodce aby ty packety routoval rucne :-D
naopak, je to vynikajici na lowend routery s BGP pro pripojeni do netu
pokud dodavas router jako soucast nejakeho jineho reseni a potrebujes
byt levnejsi nez konkurence. Samostatne se to prodavat nevyplati
protoze to ma prilis dobry pomer vykon/cena a diky tomu by pak lidi
nekupovali cisca, ktera se navic nemusi stavet.

FreeBSD6 se tam nehodi protoze spotrebovava prilis mnoho RAM pameti
jako wired a cache. Mozna by to slo poresit, ale ja do spravy VM
nevidim. Mimochodem Solaris nabootuje i na 64mb ram a zbyde mu asi
20mb free, nesmi se jen bootovat pomoci initrd, to pak potrebuje
minimalne 256mb aby bootnul. Myslim tim desitku, jedenacka ma vetsi
pametove naroky, ta na vetsine 256mb stroju uz nebootne.