rw sysctl data/stack/text segmentu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 26 00:11:10 CET 2007

Roman Divacky wrote:

> protoze si to Alfred Perlstein pral.... obecne zduvodneni
> je asi takove ze by se nemelo dovolit "to set insane values".
>
> ja s tim tak uplne nesouhlasim ale kdo ja jsem abych se hadal ;)

	Takze zde mame hard limit v ramci setrlimit. Ten je pro superuzivatele RW.

	Superuzivateli se ovsem tak uplne neveri, takze jeho opravneni
nastavovat tenhle hard-limit je shora omezeno dalsim limitem, ktery je
typu "RW/restart-needed" (limit lze zmenit zapisem do loader.conf, ktery
je pro superuzivatele RW, ale je potreba restartovat system).

	Tvoje zmena spociva v tom, ze zmenis statut onoho druheho limitu na
obycejny "RW" a odstranis tim "prekazku restartu".

	Duvod, proc onen druhy limit neni zcela zrusen ale pritom zni "aby
superuzival tak jednoduche nastavit jako limit nesmysl".

	Tak ja nevim - bud' s argumentaci AP souhlasim, pak mi ale nepripada
rozumne superuzivateli zjednodusovat zivot - cele to existuje PRAVE
proto, aby to jednoduche nemel.

	Nebo s argumentaci AP nesouhlasim - a pak je tam "druhy limit" zbytecny
jako takovy a mel by byt zrusen "per se".

	V prvnim pripade je tva uprava zbytecna ba dokonce nevhodna, v druhem
dost nedotazena.

	Osobne si myslim, ze by nejdrive melo byt jasne PROC tam tyhle limity
jsou - a na hrabani se v kodu nastane cas, az bude jasne, ceho jest
dosahnouti. Chapu ale, ze to uz je dneska dost out-nazor. Dneska je
modni ad-hoc programovani ;-(

	Just my $0.02

	No, alespon kdyz te to zachrani pred tim peklem ;-)