podivne zpomaleni provozu s firewallem PF (fbsd 6.2 vs 7.0)

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Nov 21 11:16:25 CET 2007

Jan Stary wrote:

> Ze kdy pochazi tenhle PF (tj. ten port z OpenBSD na FreeBSD)?
> Napriklad v OpenBSD 4.2 ma byt cely network stack, vcetne PF,
> o mnoho rychlejsi ( http://openbsd.org/42.html#new ):

Nevim presne, z jake verze OpenBSD je PF ve FreeBSD 6.2, ale tusim, ze
to bude neco kolem 3.8. Bohuzel ani ve FreeBSD 7 neni PF z OpenBSD 4.2,
ale je tam IMHO 4.1.

Provedl jsem stejne benchmarky ted po upgrade na FreeBSD 7.0-BETA3 a
test s aktivnim PF je o neco lepsi - proslo cca 105 req/s oproti
puvodnim cca 90. Nicmene to podivne chovani je tam porad.
Bez PF jsou vysledny ApacheBechmarku v podstate stejne.

A jen tak pro zajimavost mimo tema - super-smack MySQL benchmark je v
mem pripade na FreeBSD 7.0 pomalejsi, nez na 6.2. asi tak o 5%, mozna mene.

Jedna se o "stare zelezo" - AMD Barton 2500+ & 512MB RAM a i386 variantu
FreeBSD. Nemam po ruce zadny multiprocesor, na kterem bych to mohl
otestovat.
Takze u me rozhodne neprobiha zadne nadseni, ktere tu predvadi uz delsi
dobu Roman ;o)

Mirek