otazky ohladom RAIDu a image systemu online

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 18 21:56:32 CET 2007

Peter Sedivy - PeSe napsal/wrote, On 11/18/07 21:16:
> otazne je, do akej miery a kym je vyuzity posledny sektor, resp. myslim,
> ze je to aj o tom ako vytvaras particiu.

	Ano, kdybys pri vytvareni filesystemu na one partition pouzil option
'-s' a zadana velikost byla mensi nez je velikost dane partition, tak by
to bylo urcite v pohode.

	Pokud's s mirorem nepocital predem uz pri vytvareni puvodniho FS tak
jde o postup "kdyz budu mit stesti bude mi to fungovat" - a to je pro
produkcni server metoda kterou bych byt tim komu ma server slouzit,
opatrne receno, neocenil.

	Taky bys vyhral kdybys mel to stesti, ze pocet sektoru na partition by
byl takovy, ze s ohledem na parametry vytvareneho FS by tam na konci ten
sektor "zbyl" nevyuzity.

	Jen ty vis, jestlisis to "pred akci" prepocital a zjistil, jestli to je
bezpecne. ;-)

> alebo sa mylim?

	Jestli myslis to psani reakce nad puvodni prispevek, tak taky doufam,
ze slo o omyl ... ;-|

					Dan

--
Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz