otazky ohladom RAIDu a image systemu online

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 18 21:06:26 CET 2007

Peter Sedivy - PeSe napsal/wrote, On 11/18/07 20:32:
> Zvycajne si nainstalujem system a v priebehu ked tam davam aplikacie,
> tak vytvorim gmirror.
>
> Niekolko krat som ten mirror urobil aj na produkcnom stroji, presne
> podla tohto navodu ...

	Pokud se nepletu, tak gmirror si sluzebni informace uklada do
posledniho sektoru. Nejenze si tak muzes prepsat aktivni data, ale
pozdeji muze dojit k problemum se zapisem na takovy disk (kdyz se pokusi
souborova data zapsat do prave tohoto sektoru).

	Vytvareni gmirroru na existujicicm datovem disku s tim, ze to i nadale
bude "tentyz" datovy disk je pochybna praktika dokonce i na domacim
stroji - ale tam to lze oznacit za lenost (pokud je to vedome
podstupovani rizika) nebo fuserstvi (pokud jde o nevedomost).

	Nenapada me vhodne oznaceni toho, kdo by mi tohle udelal na stroji
produkcnim - ale rozhodne bych nepouzil pojem "seriozni administrator" ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz