jak debugovat BGP

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sat Nov 17 16:15:46 CET 2007

Potreboval bych par info o BGP:

- vzdycky se exportuje na dalsi router jen best path {pokud to policy dovoli}?
mne jen zarazi ze mam v routing table jednu sit nekolikrat s jinymi cestami

- muze jednu sit announcovat vice AS soucasne?
{ono to jde, protoze si ostatni routery vyberou tu s nejkratsi drahou,
zajima mne zda je to doporuceny postup ci ne}

- jak zjistit co z announcovanych dat ISP naimporti

mam muj router R1-patrici do AS1
k R1 jsou pripojene site:
ISP1/24
MOJE1/16 (patrici do AS1)
MOJE/24 (moje backbone patrici do AS2)

R1 peeruje s ISP-R1, R2

jako ibgp announce policy mam connected tzn router R1 naannouncuje
tyhle 3 site s originem IBGP.

R2 patri do AS2 a k tomu mam pripojene:
MOJE2/16
MOJE/24 (backbone)
ISP2/24

duplicitne v AS1, AS2 announcuju tedy moje/24 a globalne duplicitne
announcuju 2C podsite 2 ruznych ISP.

C site ISP s mym originem v BGP announcich vubec nejsou (budto import
filter u ISP nebo agregace), to mne moc netrapi.

Kdyz se podivam na svuj dalsi bgp router jinde tak MOJE1/16 a MOJE2/16
jedou obe pres ISP1 a MOJE/24 v announcich vubec neni, je tam jen jeji
B varianta, ale z cestou uplne jinam.

Dotaz: Oba dva ISP mi odmitaji dat r/o pristup na router abych se podival co tam
odemne vlastne naimportuji a odmitaji dat k dispozici cast konfigurace
routeru kde definuji import filter a nastaveni pro moje BGP routery.

Da se nejak zjistit:
1. proc moje/24 meni v announcich [tuhle asi neimportuje ani jeden z ISP]
2. zda opravdu ISP2 importuje obe moje B site? Nemuzu shodit linku
vedouci k ISP1 pac bych se do te site uz pak nedostal, kdyby to ISP2
neimportil.
3. Oba dva ISP tvrdi, ze importuji vsechno.
4. v http://www.ris.ripe.net/bgplay/ vidim jen jednu svoji B sit.