otazky ohladom RAIDu a image systemu online

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Nov 17 15:11:25 CET 2007

On 2007-11-17 11:28 +0100, Dan Lukes wrote:

> 	To proto, ze druhy, jednodussi, navod, popisuje "cistou instalaci" na
> nove vytvoreny mirror. Ten prvni, slozitejsi, popisuje presunuti
> existujici instalace a navic za situace, kdy budouci mirror je tvoren i
> z disku, na kterem je ziva instalace prave ted.

Povodne som si nevsimol, ze ten zlozitejsi navod je "for *remotely*
converting to a GEOM mirror", teda ze sa nemusi pouzivat fixit konzola.

Tak mi to nedalo a skusil som ten jednoduchsi navod aplikovat na jednom
pokusnom stroji zo zivej instalacie:

# sysctl kern.geom.debugflags=16
# gmirror label -v -b round-robin gm0 /dev/ad0
# echo geom_mirror_load="YES" > /boot/loader.conf
# cp /etc/fstab /etc/fstab.old
# sed 's:/dev/ad0:/dev/mirror/gm0:' /etc/fstab.old > /etc/fstab
# reboot
# gmirror insert gm0 /dev/ad4

No a zda sa ze to funguje bez chyby. Geom vobec nepoznam, takze ci tam
nemoze dojst k nejakej chybe, ze sa to robi na live systeme netusim. Ale
predpokladam, ze na ten disk sa niekam zapisu informacie o tom mirrore
(asi do posledneho sektoru) no a kedze ide iba o jeden disk, tak data
nemozu byt nekonzistentne.

Praveze mi pride, ze pri tom "dump | restore" pouzitom v zlozitejsom
navode zbytocne pride system o data, ktore boli zmenene po dumpe.

Marian