IPFW - cisla ruli

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 5 21:31:26 CET 2007

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 11/05/07 21:11:
> Chystam se predelat firewall na automaticky generovany s binarnim
> stromem pro zpracovani jednotlivych uzivatelu site. Rucne se rozhodne
> prislusna cast firewallu nebude nijak upravovat. A mam trochu strach,
> abych diky b-tree nepresvihl pocet pravidel...

	Zalezi, co se vlastne presne snazis dosahnout.

	Jestli jde o to, ze mas zakazniky ruznych kategorii a pro jednotlive
kategorie chces nastavit ruzna pravidla a/nebo rozdilne limity na
traafic, pricemz zakazniky rozeznavas podle IP, tak bych na to dneska uz
sel asi jinak.

	Ze vsech IP patricich do jedne kategorie bych udelal 'table'.

	Pak bych s odkazem na jednotlive table pakety otagoval ("tag"). Table
jsou interne implementovany jako b-strom, takze jejich prochazeni je
pomerne rychle a pritom b-strom nemusis resit ty.

	Tasledne na pakety patrici do jedne kategorie a tedy opatrene jednim
tagem ("tagged") aplikoval pravidla poplatne dane kategorii. Vcetne
pripadnych limitu - pokud chci, aby kazda IP v dane kategorii mela
vlastni limit, je treba pouzit "mask".

	Vysledky firewall bude pomerne prehledny a generovani prikazu, ktere mi
naplni jednotlive 'tables' podstatne jednodusi nez generovani binarniho
stromu pravidel.

	Binarni strojove generovane stromy pravidel se mi jevily byt hitem v
dobe, kdy tagovani jeste neexistovalo.

	Je ale mozne, ze to cele delas kvuli necemu uplne jinemu ci natolik
specialnimu, ze se bez samostatnych prikazu obejit neda.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz