FreeBSD 7.x x64 2GB RAM

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Fri Nov 2 16:38:27 CET 2007

On Fri, 2 Nov 2007, Radim Kolar wrote:

>Jedina vyhoda 32bit je ze to rychleji sifruje.

	no, v praxi to vypada trochu jinak. O jakym algoritmu konkretne
mluvis?

$ time dd if=/dev/zero bs=1024 count=102400 | /usr/sfw/bin/openssl enc
-aes-128-cbc -out zero.enc
enter aes-128-cbc encryption password:
Verifying - enter aes-128-cbc encryption password:
102400+0 records in
102400+0 records out

real    0m7.970s
user    0m4.071s
sys     0m0.979s

time dd if=/dev/zero bs=1024 count=102400 | /usr/sfw/bin/64/openssl enc
-aes-128-cbc -out zero.enc
enter aes-128-cbc encryption password:
Verifying - enter aes-128-cbc encryption password:
102400+0 records in
102400+0 records out

real    0m6.328s
user    0m2.379s
sys     0m1.127s

>Tohle je imho jedna z nejvetsich urban legend v IT, ze stare = bugfree.

	to nikdo netvrdil, to muze a nemusi byt pravda. "stabilni a
odzkousena" je neco jinyho.

>Neni zadny duvod pro pouzivani zastaralych technologii, novejsi
>technologie maji sice migration cost, ale velmi rychle se to diky
>vetsi efektivite vrati. Nechapu napriklad jeste ty, kdo dnes jeste
>pouzivaji vykopavky typu CVS (pouziva to freebsd, postgresql, openbsd,

	protoze jim to zatim staci? Protoze jsou na to zvykli a neni velky
duvod prechazet na neco jineho? Protoze cena za prechod je stale vyssi nez
tech par nedostatku, ktere zrovna ten konkretni projekt pocituje?

>...), nebo delaji development velkych aplikaci ve Vimu a ne v IDE.

	ja delam ve ViMu a jsem absolutne spokojen. Jediny, co mi tam chybi,
je shell-like mode co ma Emacs. Co ti nabidne IDE proti ViMu?

>Kdyz jednou testnete lepsi technologii, tak se uz k te stare nebudete
>chtit vratit.

	tohle se porad opakuje - zakladni otazka je "lepsi pro co?". Nic
neni univerzalne lepsi jako takovy.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz