vakace-co znamena ta chyba?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 23 14:47:43 CEST 2007

Jindra Fucik napsal/wrote, On 10/23/07 14:19:

> To je otazka pohledu na vec - pravdepodobne kazdy admin ma snahu udelat
> balicek tak aby fungoval vzdy a pro vsechny,

	Mluvime oba dva nativnim systemu systemu portu pro FreeBSD, ktery jak
Perl tak DBI pro perl obsahuje ?
ktere se vytvareji z portu ?

	Asi ne, protoze ten je centralni a tak "kazdy z adminu ma snahu" se ho
asi netyka. Pri pouziti systemu portu k vyse uvedene nekonzistenci
nedochazi - tedy - samozrejme - vyjma chyby ze strany spravce.
Pomineme-li to, ze obcas je samozrejme vadny ten-ktery port, ale tenhle
pripad na to nevypada.

	Nebo se bavime o hotovych packages ? Ty vytvari "ten ktery admin" -
packages tvori uceleny system. Pri instalaci balicku z jednoho systemu
by k dotcene chybe nemelo dojit. Problemem jsou nevhodne provedene
pozdejsi update - a ty je asi lepsi vyresit opravou chybneho postupu nez
symptomatickou lecbou.

	Nebo se bavime o nejakem uplne jinem systemu balicku nez jsou ty
"FreeBSD nativni". Cekal bych, ze specialni balickove systemy uz preci
jen pouziva pokrocilejsi uzivatel, ktery se s trivialnimi problemy
dokaze "poprat".

	Ostatnim si troufam doporucit uzivani nativnich balickovacich systemu.
Nakonec - ty existuji prave proto, aby vec usnadnili.

	A jsem si skoro jisty, ze to pomuze i na tenhle pripad. Tento zcela
konkretni problem, ktery se objevil lze samozrejme vyresit i zmenou
cesty - jenze realne hrozi, ze by tam nekonzistenci a problemu mohlo byt
daleko vic a ony se mohou projevovcat daleko obtizneji analyzovatelnymi
zpusoby nez ten, o kterem je rec - tak bych to zbytecne neriskoval ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz