IPFW a aplikace pravidla na skupinu IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 22 13:33:38 CEST 2007

Jaroslav Votruba wrote:
> Jak to mam udelat abych na hromadu ruznych IP jednoduse aplikoval
> pravidla(povoleni,zakazani urcitych sluzeb).

	Jak klasifikovat paket podle toho, zda se tyka vyctu urcitych IP tu uz
padlo - tables.

	Nakonec - tables maji mensi overhead nez list (ktery ma navic omezenou
velikost).

	Ale kdyz premyslim o optimalizaci - pokud k te skupine adres patri
vetsi mnozsti pravidel, pak vyhodnesi je misto sady

  -----------
ipfw 200 add ip from table(2) to any rule1
ipfw 201 add ip from table(2) to any rule2
ipfw 202 add ip from table(2) to any rule3
ipfw 200+N add ip from table(2) to any ruleN
ipfw 300 ...
  -----------

napsat spis neco takoveho:

  -----------
ipfw 200 add ip from table(2) to any skip 300
ipfw 201 add ip from any to any rule2
ipfw 202 add ip from any to any rule3
ipfw 200+N add ip from any to any ruleN
ipfw 300 ...

	Vyhodnocovani, zda konkretni IP patri do sady konkretni table ma sice
slozitost jen radu log2(N), ale pokud by se totez melo delat prilis
mockrat, je to zbytecne - kdyz to jde udelat jen jednou ...

	Samozrejme plati obecna pravidla pro optimalizaci IPFW pravidel - ta
pravidla, ktera "trefi" vetsina paketu maji byt co mozna na zacatku - a
celkove ma byt pocet pravidel co mozna nejmensi (maximalne vyuzivat
listy, tables, OR).