Too many connections

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Oct 22 11:57:26 CEST 2007

Roman Kubiš wrote:

> Dakujem za reakcie.
> Viem, ze to s FreeBSD nema vela spolocneho ale odoberam tento mailinglist a
> vidim, ze su tu ludia, ktory tomu rozumeju tak som si dovolil polozit takuto
> otazku.
> max_connections mam standardne 100. Vela databazovych uzivatelov tam nie je.
> Ked sa mi hlaska vyskytla a dal som si "show processlist", tak cca 90%
> spojeni vytvoril Postfix. Mam tam jednu domenu, na ktoru chodi permanentne
> spam a kvoli nej vlastne pocitac stale nieco spracuvava (ich spamy). Preto
> [...]

Zrovna nedavno jsem se na tohle tema bavil s kamaradem. V postfixu je
tusim mozne omezit pocet instanci jednotlivych daemonu, tim se omezi i
pocet tech spojeni. Dalsi veci je, ze postfix umoznuje pouzit proxymap -
jak to pouzit je zalezitosti precteni kratkeho manualu.
Ve strucnosti je to tak, ze tam, kde chci pouzit nejakou mapu v mysql,
pred to dam jeste proxy. Tedy napriklad:
relay_domains =
proxy:mysql:/usr/local/etc/postfix/mysql_relay_domains_maps.cf
Pouziti proxymap je jeste potreba spravne definovat v direktive
proxy_read_maps

Pokud se zpracovava tolik mailu, ze vam dela problem pocet spojeni do
MySQL, pak je patrne na case zvazit oddeleni mailserveru od zbytku
sluzeb. Stejne tak jako zvazit i nasazeni bdb nebo cdb na misto (nebo ve
spolupraci s) MySQL.

Mirek