X4150 a 7.x

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sun Oct 21 23:04:50 CEST 2007

On Sun, Oct 21, 2007 at 10:56:20PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	To by mozna chtelo nejakou non-low-end sitovku. Ta bude pouzivat DMA
> nebo bude mit pametovy prostor mapovany do prostory hlavni pameti a tak
> presun dat mezi sitovkou a pameti nebude provadet procesor (a bude tedy
> fuk, ktery tam je).

tak jaky procesor je v masine ktera zpracovava packety asi jedno nebude
do te doby nez se cele zpracovani TCP/IP stacku presune na sitovku.

nevim jake jsou presne rozdily mezi intel a amd procesory co se tyce pristupu
do pameti ale vim ze zpracovani packetu probiha asi tak ze

kabel->sitovka->pamet->procesor

jestli kopirovani ze sitovky do pameti zaridi ta sitovka nebo procesor zcela jiste
jedno neni ale myslim ze dma prenosy uz dneska umi i sitovka za 100 korun.

kazdopadne ten packet se ruzne zpracovava na urovni OS a tudiz rychlost procesoru
rychlost toho zpracovani samozrejme vyznamne ovlivnuje.

spis se mi zda divne (ale nemam s tim zadne zkusenosti) ze by web server byl brzden
zrovna zpracovavani packetu. teda pokud se nejedna o nejaky cachovaci server nebo tak.

kazdopadne bez TSO/LRO na sitovce (a podpore pro tohle v OS :) ) zalezi na rychlosti
procesoru vyznamne, s TSO/LRO pouze hodne moc :)

roman