GEOM label vysvetlenie

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Fri Oct 19 20:37:02 CEST 2007

Zdravim vospolok.

Cim so starsi, tym som viac neisty.
Riesim takyto problem.
Mam server, kde sa z casu na cas z diskoveho pola objavi cez FC
vyexportovany novy LUN. System ho spozna ako nejake daX zariadenie. Co
je horsie, ze sa mi uz stalo, ze po restarte si tie LUNy oznacil inac.
Napr. da2 bol LUN1. Pridal sa LUN2 detekovany ako da3, ale po reboote
boxu tieto LUNy boli detekovane: LUN1 -> da3, LUN2 -> da2.  Nemusim
vysvetlovat, co potom nasledovalo.

GEOM label (glabel)mi umozni oznacit disk (resp. particiu) s nejakym
labelom.
OK, ako to funguje? Je to naozaj tak, ze aj ked pridam LUN3 (olejblujem
ho ako "nejaky_nazov"), kde opatovne riskujem precislovanie po reboote,
ze cez /dev/label/nejaky_nazov namountujem stale to iste?

Je mozne urobit toto aj na root disk?

Dik moc.

PeSe

  PeSe