routovani s openVPN

Radomir Tomanek rtomanek at epark.cz
Fri Oct 19 10:33:29 CEST 2007

Jasne, ze je lepsi to resit jednim společným nastavenim - me slo jen o
experimentovani - delal jsem to poprve, pokud nepocitam ten test s P-t-P
konfiguraci před dvěma tydny :o)). Takze mi nebyly (a porad uplne nejsou)
jasny vsechny direktivy server.conf, ale uz to nejak funguje.
Při testovani jsem zjistil, ze pokud není povolena direktiva
klient-to-client, tak nejen ze to neprida klientovi routu pro cely subnet,
ale striktne se server tvari jako endpoint - tedy nelze přes nej routovat
ani když se mi podari tem klientum prislusne routy pridat rucne.Opravdu
nechapu co jsem včera vyvadel, ze to neslo, dneska jsem k tomu sednul pri
rannim kaficku :o)) a route add slo vpohode jak na linuxu, tak na WinXP, tak
na bsd.

Diky vsem

rat