routovani s openVPN

Vladimír Benc v.benc at volny.cz
Thu Oct 18 14:40:43 CEST 2007

> Mam to v rezimu routovani.
> Po povoleni direktivy client-to-client na sebe klienti vidi. To je OK.
> Když se podivam do doutovaci tabulky, tak je tam pridana cesta
> 192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.6 - tedy ta brana, co jsem se tam
> snazil nacpat prvne rukama, ale neslo to.
> Takze otazku zkratim - při pouziti openvpn musim pouzit pro nastaveni
> rout direktivy v konfiguraci serveru? Nemuzu nastavit "rucne"
> routovani na klientovi? (skriptem route add.....)

Nevim jak na Win32, ale na FBSD jako klientu neni problem ty routy
pridavat, jedine co se mi stavalo, ze mi spatne "vymyslel" iface, na
ktery tu routu priradil, takze sem to resil s route add -ifp tunX.

Proc by to nemelo jit i na Windows, se mi nezda.
Vyzkousel bych to proste po navazani tunelu pridat. Reseni, aby to
delalo samo openvpn, bud v konfigu, nebo up-scriptem, bych nechal asi
az na 2.kolo.

Vlada B.