isc-dhcp a include do dhcpd.conf

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Wed Oct 17 15:11:35 CEST 2007

Ahoj,
v ramci ulehceni prace jsem si napsal skriptik, ktery mi generuje
konfiguracni soubory pro dhcpd.conf (z MySQL). Abych si odlehcil od
parsovani a opetovneho zkladani vysledneho dhcpd.conf, ukladam hosty do
jinych souboru a v dhcpd.conf se je nasledne pokousim includovat...

subnet 10.0.1.0 netmask 255.255.255.0
 {
   range 10.0.1.127 10.0.1.254;
   option routers 10.0.1.1;
   option domain-name-servers 10.0.1.1,10.0.254.18;
   option subnet-mask 255.255.255.0;

   include "/usr/local/etc/dhcpd/10.0.1.conf";
 }

Po teto uprave se mi ale pri startu dhcpd zacal objevovat: "WARNING: Host
declarations are global. They are not limited to the scope you declared them
in.". Je to sice jen warning, ale nejsem si nyni zcela jist, na kolik to
ovlivnuje funkcnost/bezpecnost a nejak se mi ani nedari dohledat zadne
reseni. Nemate s tim nekdo zkusenost? Diky

Milan