multipath download s jednim AS

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Oct 1 11:15:10 CEST 2007

Radim Kolar wrote (2007/09/30):
> Doufam ze jsem to popsal dostatecne. A ted otazka: Slo by totez udelat jen

Dostatecne asi jo, ale je to dost slozite na to, aby bylo nanejvys
vhodne si celou konfiguraci mimo jine i nakreslit vcetne konkretnich
adres a odzkouset v laboratori. Sice jsem popis cetl dvakrat, ale
nemam pocit, ze bych vse chapal jak mam. Je to BGP, tj. trochu mi
chybi par znalosti i o providerovi/providerech.

Jo popisy typu http://www.cisco.com/warp/public/459/37.html, to je
uplne jiny kafe ;o)

> s pouzitim jednoho AS s vyuzitim MED? S jednim AS jsem to nedokazal

Tj. jeden klientsky AS by byl pripojen k vice providerum s ruznymi AS?
Na to MED moc neni, spis bych ted myslel bud na dohodu konfigurace BGP
mezi providery, nebo na smerovaci mapy, ale dokud to nemam pred sebou
namalovane, tezko rict.

> rozbehnout. Zda se mi totiz ze MED funguje jen pokud mam vice linek do
> stejneho AS a tim MED si nastavim kterou linku preferuji. Ono se MED
> pri reannounci linku peerujicim routerem vynuluje a pokud rozumim BGP

Ano, MED neni tranzitivni, takze se na dalsi eBGP neprenasi. Ma vyznam
jen v ramci iBGP.

> spravne tak to s jednim AS ani nemuze jit udelat.

Cesty BGP jsou velmi zapeklite a kazda takovato situace je velkou
vyzvou, jake cary mary se s BGP + nejakym internim smerovanim daji
nebo nedaji udelat. A u BGP bych se vubec nedivil, ze jeden rekne,
ze to nejde, a druhy za chvili prijde s funkcnim resenim. BGP je
totiz protokol pro pozadavky provideru, a ne provideri pro BGP :o)

PS: Sam nejsem priznivcem cen nekterych zarizeni, ale cim vic do Cisca
vidim, tim vic je chapu. A uz nevidim ani tak velky problem se zarizenima,
ale hlavne s tim, kdo veci typu BGP nakonfiguruje a domluvi tak, aby
opravdu fungovaly. Pouze experimentovat v techto oblastech uz fakt moc
nejde. Treba prave nekomu delat nechteny peering - uff uff uff, nerad
bych pak byl zodpovedny za ucty za cizi prenosy :o)