multipath download s jednim AS

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sun Sep 30 19:56:45 CEST 2007

Potrebuji mit multipath download jako ma napr. rapidshare, kde si muze
user vybrat pres kteryho providera chce downloadnout. Stavajici setup
mam funkcni ale zajima mne jestli se to neda jeste vice zjednodusit:

Za timto ucelem mam zaregistrovane 4 AS a 4 B bloky IP adres.

router 1 - announcuje do BGP AS1 a prvni blok beckovych adres
routery 2-4 podobne. Kvuli failoveru routery taky BGP peeruji spolu
navzajem a sobe navzajem se announcuji s delsi drahou (as-path prepend
X X X X X X X ), aby se jejich vzajemna konektivita pouzila jen v
pripadne, ze jedna z linek k providerovi lehne. Routery odmitaji
transit cizim AS (nez jsem to vypnul tak mne
tam behal traffic z cca 12siti, kterym jsem tim delal peeringove centrum).

Do kazdeho routeru je veden 1 Gbit uplink od providera. Jako router je pouzito
freebsd4, jen pro zajimavost 4 routery stoji dohromady tolik co
priblizne jedno Cisco. Routovaci BGP soft je XORP (podpora route flap
je vypnuta, pouzito synchroni BGP).

u jednotlivych serveru freebsd7/zfs mam 2 sitovky v lagg do 2 switchu,
no a kazdy server ma jedno ipcko v kazde B siti, vsechny 4 B site mne
behaji v jednom VLANu (prineslo by mne neco podstatneho krome
slozitejsi konfigurace kdybych je rozdelil?). v dns ma server jmena
podle provideru, prirazene k jednotlivym IP tzn. server1p1 1B blok
x.y.z1, server1p2 2B blok x.y.z.1 atd. User je redirectnut pomoci HTTP
na server podle providera od ktereho chce tahat.

Doufam ze jsem to popsal dostatecne. A ted otazka: Slo by totez udelat jen
s pouzitim jednoho AS s vyuzitim MED? S jednim AS jsem to nedokazal
rozbehnout. Zda se mi totiz ze MED funguje jen pokud mam vice linek do
stejneho AS a tim MED si nastavim kterou linku preferuji. Ono se MED
pri reannounci linku peerujicim routerem vynuluje a pokud rozumim BGP
spravne tak to s jednim AS ani nemuze jit udelat.