ldap server s multi-master replikaci, identity manager, glassfish V2

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sat Sep 29 22:49:32 CEST 2007

grab it: http://www.opends.org

krom toho tu je sun directory server, ktery je zadarmo taky a ma hezke
administrativni rozhrani. (je jen pokenud bloatware - download cca
300mb archiv, ale zase umi syncovat s microsoft AD). Jen bych
upozornil ze pro nejaky rozumny pocet uzivatelu ~ 100k, potrebuje
rozumny pocet pameti ~ 2GB.

jinak vynikajici soft od Sunu ze stejne kategorie je identity manager.
rekl bych ze je to nejlepsi soft pro administraci user accountu se
kterym jsem se doposud setkal.

http://www.sun.com/software/products/identity_mgr/index.jsp

A kdyz uz jsem u tech sun produktu, tak glassfish V2 jde prelozit i na
BSD (jen mi nefunguje SSL) a dosahuje spickoveho vykonu 700 dynamicky
generovanych stranek za sekundu na 1x1.2Ghz i386. Pouzite technologie
JSP, JSF, EJB - tedy zadne low end dynamicke stranky. Staticke stranky
serviruje stejne rychle jako Apache.

Pro srovnani romanuv oblibeny varnish serviruje staticky kontent cca
4x rychleji nez Apache. U varnishe je jen problem ze se prakticky neda
pouzit na i386, naopak mezi lighthttpd a Apache je velmi maly
rychlostni rozdil ve prospech lighthttpd. Glassfish V3 bude umet i PHP
a JRuby. Takze volba co pouzit pro dalsi projekt je jasna.

Testovani rychlosti Glassfish na solarisu,linux.bsd neukazalo zadny
meritelny rozdil v zavislosti na OS, ackoliv na poslednim Kubuntu
linuxu to behem testovani nekolikrat crashlo - 2.6.20-16-#2 kernel