Nespouští se démony z /usr/local/etc/rc.d

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Sep 19 12:52:16 CEST 2007

Martin Drtina wrote (2007/09/19):
> V /etc/rc.conf jsem zapnul rc_debug, v logu žádný řádek s
> /usr/local/etc/rc.d není, z čehož usuzuju, že při spouštění se v něm vůbec
> nehledá. Můžete mě, prosím, navést, kam bych měl ubírat pozornost?

Na podobné problémy občas narážím také, zatím jsem se setkal s tímto:

- Aby se skripty spouštěly automaticky, musejí být buď podle nových
  konvencí (bez přípony .sh a minimálně s řádkem PROVIDE), nebo podle
  starých konvencí (s příponou .sh a nesmí řádek PROVIDE obsahovat).
  Je to vidět v /etc/rc.subr.

- Někdy během startovací sekvence procesy od jisté doby dostávají
  signál HUP. Ne všechny jsou na to připraveny a hned po startu se
  ukončují.

Je to případ od případu. Nejlíp se mi to analyzovalo přídáním set -x a/nebo
echo řádků přímo do startovacích skriptů. S použitím rc_debug="YES" jsem ne
vždy našel, co jsem hledal.