us/cz klavesnice x XOrg

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Tue Sep 18 09:41:14 CEST 2007

Dan Lukes wrote (2007/09/18):
> 	Nebyt toho, ze nefunguje ani jedna LEDka (hlavne u NumLocku mi to
> trochu vadi) bylo by to dokonaly. Ale i takhle je to nejlepsi z
> nouzovek. Prepinani rucnim spoustenim setxkbmap me uz trochu otravovalo.

S LEDkama u PC problemy take nemam (u NB je to horsi): Pri pouziti cehokoli
z num, caps nebo scroll se prislusna ledka pouzije pro signalizaci zapnute
alternativni klavesnice. Zbyle dve pak maji puvodni funkci: num pro indikaci
NumLocku, caps pro CapsLock a scroll netusim - pouziva se v X Window
k necemu dioda Scroll Lock? Prirozenejsi by tedy asi bylo, kdybych pouzival
grp_led:scroll, ale chci mit u textu i grafiky shodne ledky, takze zustavam
u caps.

PS: Externi spousteni setxkbmap pro prepinani mezi klavesnicema jsem vzdy
povazoval za nesmysl. Je to uz dost roku, co jsem se snazil lidem od X
vysvetlit, ze volani programu setxkbmap nemuze zustat jako jedine reseni,
protoze mimo jine nemohou zarucit, jak dlouho bude spousteni a provadeni
setxkbmap trvat, takze to take muze vypadat tak, ze budu psat, prepnu
klavesnici, a jeste dost dlouho bude aktivni puvodni klavesnice (pri
300 uhozech za minutu je na prepnuti max. 0,2 s - staci kratke cekani
na swap a je to v haji), aby pak samovolne se zpozdenim doslo k prepnuti
klavesnice. Jedine stesti, ze mozna i diky tomu se v Xech objevila moznost
pridavat alternativni klavesnice primo do konfigurace Xu docela solidnim
zpusobem.