routing benchmark

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sun Sep 16 19:14:45 CEST 2007

On Fri, Sep 14, 2007 at 07:21:47PM +0200, Radim Kolar wrote:
> [...]
> paketu v realnem provozu je u mne 680 bajtu.
>
> Ve FreeBSD konferencich jsem sice nasel zminovan rekord 1.4mpps...
> Linux 2.6 ma propustnost zhruba stejnou, neni tedy pravda ze BSD je
> znatelne rychlejsi.
>
> 100 IPFW ruli (mam tim namysli, ze kazdy packet musi byt
> prekontrolovan 100 pravidly nez se acceptne) brzdi router o cca 65%,
> 10 ruli cca o 40%. Firewall v linuxu brzdi neznatelne, zpomaleni
> pomoci 10 ruli v linux fw se schova do chyby mereni. PF je znatelne
> pomalejsi
> oproti IPFW. Skalovatelnost firewallingu je tedy v BSD hruza.

sim sim.. preloz to do anglictiny a postni na nejaky relevantni mailing list.
dalsi vec - zkus to na 7.x a pokud je to porad naprd tak zkus vyprofilovat
co se deje (hwpmc, lock profiling etc. - kontaktuj me off-list abysme kdyztak
probrali detaily)

> Naopak skalovatelnost routovaci tabulky je vyborna jak v BSD, tak v
> linuxu. Nahrani 160k routing tabulky se prakticky neprojevi.
>
> BSD i Linux tak behaji rychleji nez cisco 7200 router (bez pridavnych
> karet) a pritom stoji zlomek jeho ceny. Skalovatelnost firewallu je
> lepsi v linuxu nez na ciscu. O BGP neni treba mluvit, cisco ma jen
> 250mhz procesor a 128MB RAM.
>
> Vysledek testu: dnesni PC horkotezko zvladne 1Gbit routing. K cemu
> jsou tedy 10Gbit Ethernet karty do serveru?

pci-express a MSI... a fakt zkus tu 7cku, zrovna optimalizace 10gbps
se tam dost resila.. (netusim jestli to ovlivni zrovna routing)