routing benchmark

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Fri Sep 14 19:21:47 CEST 2007

intel 2.8ghz cpu, hw dell 860 Intel / Broadcom - 750kpps routing
(fastforward, poll, kern.hz=2000), fbsd 6.1. Prumerna velikost IP
paketu v realnem provozu je u mne 680 bajtu.

Ve FreeBSD konferencich jsem sice nasel zminovan rekord 1.4mpps...
Linux 2.6 ma propustnost zhruba stejnou, neni tedy pravda ze BSD je
znatelne rychlejsi.

100 IPFW ruli (mam tim namysli, ze kazdy packet musi byt
prekontrolovan 100 pravidly nez se acceptne) brzdi router o cca 65%,
10 ruli cca o 40%. Firewall v linuxu brzdi neznatelne, zpomaleni
pomoci 10 ruli v linux fw se schova do chyby mereni. PF je znatelne
pomalejsi
oproti IPFW. Skalovatelnost firewallingu je tedy v BSD hruza.

Naopak skalovatelnost routovaci tabulky je vyborna jak v BSD, tak v
linuxu. Nahrani 160k routing tabulky se prakticky neprojevi.

BSD i Linux tak behaji rychleji nez cisco 7200 router (bez pridavnych
karet) a pritom stoji zlomek jeho ceny. Skalovatelnost firewallu je
lepsi v linuxu nez na ciscu. O BGP neni treba mluvit, cisco ma jen
250mhz procesor a 128MB RAM.

Vysledek testu: dnesni PC horkotezko zvladne 1Gbit routing. K cemu
jsou tedy 10Gbit Ethernet karty do serveru?