haprujici Mysql

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 10 12:52:51 CEST 2007

Jaroslav Votruba wrote:
> jj,je to moje blbost,nevsim jsem si tech rozdilu ve verzich.Kydnul jsem
> tam tu 4,1 a probehlo to OK.

	Otazka je, jestli neni na case premyslet spis o 5.0 - je na svete uz
dost dlouho, takze se nejedna o zadny 'CURRENT'

> Cely jsem si to rozhasil tim,ze jsem se
> pokousel nainstalit jinou verzi postfixu,tim jsem si rozhodil i Mysql.
> To je tedy nyní OK,ale postfix ma zas problemy s verzemi
> libcrypto.so

	Zrejme dochazelo k instalacim pomoci 'packages', ktere navic,
nepochazeli ze stejnych casovych obdobi. Tenhle typ udrzby systemu je na
vyskyt podobnych nekonzistenci nachylny.

	V zasade to znamena, ze se v jednom vyslednem programu schazi dohromady
tataz knihovna dvou ruznych verzi - coz je spolehliva cesta k nepekenemu
a obvykle spatne analyzovatelnemu selhavani programu.

> Mam strach ,že se dostavam do kruhu vzajemnych zavislosti,ktery me desili jiz v linuxu.

	Bud nejde o totez, nebo nejde o duvod k hruze. Jen je potreba zajistit,
aby v systemu nebyly soucasne komponenty s ruznych obdobi prekladane
vuci ruznym verzim tychz knihoven.

> /usr/bin/ld: warning: libcrypto.so.4, needed by
> /usr/local/lib/libldap-2.2.so.7, may conflict with libcrypto.so.3
> /usr/bin/ld: warning: libssl.so.4, needed by
> /usr/local/lib/libldap-2.2.so.7, may conflict with libssl.so.3
> /usr/local/lib/libsasl.so: undefined reference to `mysql_connect'

	lincrypto/libssl jsou knihovny OpenSSL. Verze .so.4 odpovida OpenSSL
0.9.7, verze .so.3 pravdepodobne OpenSSL 0.9.6. libldap chce tu novejsi,
ten, kdo chce starsi je odhadem libmysql, ktera je soucasti MySQL
klienta. Vypada to, ze package MySQL klienta je stara a neodpovida
systemu, na ktery byla nainstalovana. Nevim odkud pochazi, ale bud' je
to stary zdroj packages nebo je s nim (s tim zdrojem nebo s timto
konkretnim package) nejaky problem.

	Rychla oprava je tedy pravdepodobne reinstalace MySQL klienta 4.1 z
nejakeho aktualnejsiho prekladu.

	Jenze je orazka, proti jake verzi klienta jsou prekladane ty
komponenty, ktere MySQL knihovnu pouzivaji (zde pravdepodobne libsasl).
Zda se, ze dalsi mozna nekonzistence by mohla byt - libsasl prekladany
proti klientovi 5.0, v systemu pritomen klient 4.1. Pak ve skutecnosti
nestaci reinstalace 4.1, pak je potreba upgrade na 5.0 - ovsem - vsech
komponent, ktere MySQL pouzivaji.

	On je opravdu system packages vhodny spise jen pro nekoho, kdo s
vystaci s "defaultnimi verzemi portu v defaultni konfiguraci" - a 4.1 je
dneska uz verze stara. Bud' se budes muset prizpusobit systemu packages,
nebo pouzit jiny system updatu - treba portupgrade. Ty jsou
flexibilnejsi a tedy vhodnejsi pro spravu systemu se "zvlastnimi pozadavky".