zbavit se dhcpd a named: v messages

Daniel Dvořák daniel-dvorak at atlas.cz
Fri Sep 7 13:56:16 CEST 2007

Dan Lukes napsal(a):

> 	No, predevsim moc nechapu logiku - nejprve to, co se ma do "messages"
> vyrazne rozsiris - oproti normalnimu stavu pozadujes, aby se do nej
> ukladaly uplne vsechny zpravy bez ohledu na dulezitost, vcetne napriklad
> zprav debugovacich. A pak se ti nelibi, ze tam je moc zprav, pricemz
> pifku mas zrovna na dhcpd.
>
> 	Mozna se pletu, ale chyba je patrne nekde uz v primarni uvaze. Zkus si
> vzpomenout, proc's vubec rozsiroval co se ma do messages ukladat, a
> pokud si nevzpomenes, tak ho, nejlepe, vrat do puvodniho stavu.
>
> 	Pripustme ale, ze pozadavek ma nejaky tajemny smysl. Jestli ti
> [...]
Tak uz tomu fakt nerozumim. Tady Ondrej H. mi poradil co poradil a ja to
tam dal v domneni co psal

"

to ze nastavis local7.* i do dhcpd.log, jeste neznamena ze nepude do
messages"

ze tim poslednim local7.none neco ubiram z messages a ne ze neco pridavam jak ted pises.

Bohuzel man page k syslog.conf je pro me necitelny. Zadny jasny priklad tam neni.
Man page dhcpd.conf rika jasne ze default log-facility je local7 a vsechny jeho levly.
Tak snad to tak je, to snad nemusim kontrolovat po nich ze to tak neni.

Logika veci je nasledujici: "zadna zprava od dhcpd se neobjevi v messages a to nikdy".
Tajuplny smysl neni tajuplnym ale zcela ocividnym, zasira mi to messages a to ja nechci.

Kazdopadne to s tim debugovanim je dobrej napad a asi si syslog fakt prepnu do tohoto rezimu
to by mi asi fakt mohlo pomoci v reseni sitace, diky.

Je tu nekdo s podobnym problemem nebo to jsem jediny kdo pouziva dhcpd a logy v messages mu vadi ?
To je nesmysl prece, toto dhcpd je hodne rozsireny.

Nevim jestli se ptam spatne ze mi nikdo nerozumi, me prijde zadani zcela jasne, potrebuji stav kdy dhcpd demon
neloguje sva jakakoliv hlaseni do var log messages a nejsem s to dosahnout tohoto cile.