limitovani velikost jail-u

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Tue Sep 4 23:08:04 CEST 2007

> Premyslel jsem, udelat pro kazdy jail zvlastni filesystem,
ja to tak delam. driv jsem mel partition per 10 jailu, ale nevyplatilo se to neb
useri obvykle nemazali apache logy a tak si navzajem shazovali servery
protoze doslo diskspace.
> ale to se moc  nehodi zvlaste, kdyz by jich bylo na jednom disku vice
GPT umi praticky neomezeny pocet partitions
> a take ve chvili,  kdyz bych chtel nejaky jail zvetsit nebo pridat dalsi novy za chodu jailu  jiz stavajich.
pridavani jailu jde bezproblemove, pro zvetseni jailu se musi data
prekopirovat - udelat na ne rsync za provozu, pak jail shutdown a pak
znova rsync - prekopiruje jen zmeny.
To ze to neni online bych neresil, webhosting v jailu je low end reseni.
> Mozna mohou byt vhodnym nastrojem diskove kvoty pro uzivatele, kteri tam
> zapisuji nejvice dat.
vetsina lidi v jailech dela vse co jde pod rootem.

jinak existuje i pomerne levne komercni reseni (u bezneho webhostera
ma cena sw ROI radove nekolik dnu) patche do kernelu + administrativni
GUI a to umi i limitovat CPU a pamet v jailech.