databaze a cache

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed Aug 29 18:40:20 CEST 2007

> to asi jo.. nicmene mi nejak nedochazi jak je psql cpu-bound. navic, nevim na jakem
> fbsd to zkousem ale 6ka je dost tragicka, 7cka lepsi ale zadna s psql zrovna "nezari"
no dneska maji pocitace uz hodne RAMky a vetsina dotazu (zejmena u web
aplikaci) pracuje jen s velmi malou podmnozinou dat.

prakticky priklad: web fora db cca 1.8GB, pokud vyclenis db 100mb ram,
 (a ostatni ramku sejmes napr forkbombou)  tak temer nikdy nehrabe na
disk. disk v iostat hlasi cca 10 transakci/sec prumer a 30 ve spickach
pri vytizeni cpu 80%.

U ne web aplikaci staci ramka 10-15% velikosti db aby ti jelo temer
vsechno z cache. problemy s pomalym zapisem (potrebuje se fsync) se
resi adaptecem s 128mb ram a baterkou.