ifpw check-state a mnoho tcp wait

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 23 15:52:58 CEST 2007

Radim Kolar wrote:
> u mne to vypada behem normalniho provozu takto:
> 825
> 2659
>
> takze tech WAIT je obvykle vic nez established.

	To az tak moc nerika. Ono 'WAIT" zahrnuje stavy CLOSE_WAIT, TIME_WAIT,
FIN_WAIT-1 a FIN_WAIT_2. Aby si bylo mozen ucinit alespon ramcovou
predstavu zda to je nebo neni divne by bylo potreba vedet kolik je kterych.

	Kazdopadne - cim kratsi bude prumerna delka TCP spojeni, tim vetsi bude
pomern mezi poctem spojeni v nekterem z WAIT stavu ku poctu spojeni v
ESTABLISHED. Takze, takovy WWW server s dobrym pripojenim, malymi
strankami a takovou strukturou, softwarem ci nastavenim, ze se neuplatni
HTTP streaming (vice pozadavku v ramci jednoho TCP spojeni) ma pomerne
slusnou sanci, ze bude mit WAIT stavu vic nez ESTABLISHED. Nemusi tedy
vzdy jit jen o problem nastaveni firewallu. TO chce hlubsi analyzu,
otazka je, jestli lze cas na ni vynalozeny povazovat za vynalozeny
ucelne - pokud jediny problem, ktery lze pozorovat, jsou prave jen ta
cisla ...