ftp a nat

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 7 14:01:22 CEST 2007

Marchyn Tibor napsal/wrote, On 08/07/07 13:34:
> Radsi nadiktovat aby to bylo rychlejsi :) zdroj je 10.10.10.22 muj komp a cil 212.80.77.48.

	Aha - kdyz je zdroj 10.10.10.22, tak to je po ceste taky jeste nejaky
preklad. Predpokladam, ze tvuj. Takze preci jen se hodi dumpy dva - pred
prekladem (tedy na strane klienta) a po prekladu (na vnejsi strane NATu).

tcpdump -s1600 -p -iNAZEV_INTERFACE -wJMENO_SOUBORU host 10.10.10.22 and
\( host 212.80.77.48 or icmp \)

	To ti dump ulozi do souboru daneho jmena. Do souboru ptoto, ze tak se
to da poslat a/nebo opakovane zpracovavat. Ze souboru to pak muzes
opakovane cist pomoci

tcpdump -s1600 -rJMENO_SOUBORU -X

	Ten soubor jako prilohu do konference neprotlacis a textovy tvar asi
zase bude dost velky a ty nepoznas co z toho je podstatne. Tak to asi
posli jen me, ja z nej vyberu podstatne aby ti mohli poradit i dalsi
nebo, pokud to uz z toho bude zcela jasne, poslu shrnuti ...

	Zacni pasivnim.

	Ale v kazdem pripade, protoze to potrebujes rychle, bys mel kontaktovat
sveho kolegu na druhe strane - napriklad fakt, ze pasivnim neprorazis,
protoze to blokuje jejich firewall a nema smysl to zkouset by ti mel
rict z hlavy a usetrit ti cas. Je ale pravda, ze na to, abys pred nim
nevypadal jako totalni lama abys mel o FTP protokolu nekdriv neco vedet
- viz spodek.

> Prave ten server funguje a fungoval.. kym jsem mel FW ještě na Debianu tak to slo... ted jak je to na FBSD tak to uz nejde... a vracet se na debian nechci..

	No to ti sice chvalim, ale promin, pri firme vasi velikosti bych
necekal, ze provadis prechod z jednoho systemu na druhy "in place".
Normalni by bylo postavit pocitac vedle, vsechno rozchodit, ozkouset a
pak teprve vypnout puvodni stroj. A kdyz se ukaze, ze neco nechodi,
odpojit novy, pripojit zpatky stary a cele kolecko opakovat ...

	Zrejme je opravdu nejaka chyba v nastaveni firewallu ...

	Jeste velmi kratce k tomuhle - samozrejme nelze ocekavat, ze spravce
site zna vsechny existujici protokoly. Ale ty, ktere se v jeho siti
pouzivaji by znat mel. Popis FTP najdes v RFC959

	Myslim, ze kdyz budes mit nejake dotazy, tak ti je tady urcite nekdo
zodpovi, ale zase nemuzes cekat, ze ti budem kompletne prerikavat
zakladove dokumenty ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz