ftp a nat

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 7 13:04:18 CEST 2007

Marchyn Tibor napsal/wrote, On 08/07/07 12:43:
> No ja tomu nerozumiem... na inom FW mi FTP slape uplne v pohode...

	No to uz se tak stava, ze se zavady objevuji tak nejak izolovane.
Obvykle proto, ze misto, kde se objevily, se preci jen nejakym,
neznamym, zpusobem od jinych mist lisi.

	Jo, kdyby FTP prestalo chodit najednou v cele siti Internet, tak to by
byla jina ...

> Tu su vypisy.. to je kompletny traffic z pohladu interneho interface a
> externeho interface (jedno spojenie z dvoch okien)

	To neni ani nahodou kompletni zaznam. Psal jsem, ze ho potrebujes
proto, abys videl jake PRIKAZY prochazeji z ktere strany a jak na druhou
stranu prichazeji. Dal uz potrebujes sledovat jen jestli, kdyz prikaz
narizuje otevreni datoveho spojeni s nejakymi parametry, jestli se toto
spojeni klient skutecne pokusi otevrit a v jak se tento stav jevi ze
strany serveru (pojem klient a server se v tomto pripade vztahuje ke
smeru datoveho TCP spojeni, nikoliv k FTP session).

> 12:41:31.406653 IP (tos 0x0, ttl 128, id 24760, offset 0, flags [DF],
> proto: TCP (6), length: 48) 10.10.10.22.21829 > bisvan.ccf.cz.ftp: S,
> cksum 0xba68 (correct), 1644780466:1644780466(0) win 32768 <mss
> 1460,nop,nop,sackOK>

	Tohle je na kocku. Tebe nezajima jen fakt, ze paket prosel, ale
potrebujes vedet co v nem bylo. V minulem mailu jsem polozil recnickou
otazku "vis preci, jak TCP a FTP funguje ?". Tak ted ji pokladam jako
nerecnickou, protoze se mi zda, ze jak funguje FTP nevis. Tak to radsi
rekni na rovinu, at ti neradim veci, ktere jsou nad tvoje moznosti ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz