OT: sendmail - duplikace mailu

Martin Salac salac at certicon.cz
Mon Jul 16 13:50:27 CEST 2007

Dan Lukes wrote:

> 	Nejsnazsi je pridat si pres milter interface do seznamu prijemcu
> jednoho "archivniho". Zdrojaky jsem al enepsal ja a nemyslim, ze ti je
> muzu dat. Na druhou stranu, je to dost trivialni uloha na par radku.

Miltry uz tam ma snad 4 a pridat dalsi, tak sendmail snad omyjou. :-)

Archivni uzivatel by to mohl resit ... ale vhodnejsi  by byla redirekce
na na jiny stroj.

> 	Ne, tak jednoduche to nebude. Tohle neni vec, kterou by MTA mel vubec
> delat a tak ji sam nedela.

To je sice pravda, ale lze to a vzhledem k povaze zadani se mi to jevi
jako neelegantnejsi reseni.

> A to nemluvim o tom, ze v mnoha zemich je to
> nezakonne nebo na hranici zakona - ani u nas podle vseho nemuzes
> soukromou korespondenci uchovavat bez vedomi komunikujicich stran "jen
> tak" (obdobne jako nemuzes bez upozorneni jen tak nahravat telefonni
> hovory), nicmene, to uz si zkonzultuj s vasim pravnikem  ...

Toto problem neni, pokud mas vse radne smluvne osetreno. A hlavne -
nebude se samozrejme archivovat vsechno (spamy, vir-warningy,
system maily, soukroma posta), ale pouze komunikace k archivaci urcena
(obchodni maily, objednavky, projektove zalezitosti, apod.). Filtrovani
zvlada archivacni soft, nearchivni komunikaci posila natvrdo do
/dev/null

> 						Dan

Dik za tip

M.