bsdlabel a newfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 13 12:54:53 CEST 2007

Kaminar napsal/wrote, On 07/13/07 11:44:
> Neni to spis tak, ze vola newfs a necha nastaveni techto hodnot na nem.
> Predpokladam podle toho, ze se to pri instalaci v sysinstalu na chvili objevi
> hlaska, ze je spousten newfs + nejake parametry.

	Ty skutecne z toho, ze sysinstall pise, ze spousti newfs s nejakymi
parametry vyvozujes zaver, ze sysinstall spusti newfs bez parametru a
vyber hodnot necha na nem ?

	To je velmi neortodoxni deduktivni postup ... ;-)

	Pripoustim ale, ze jsem se aktualen do kodu sysinstallu nekoukal. Vim,
ze driv, kdyz jsem se podival (na strance, kde se vyrabeji labely,
pomoci optionu N) na 'newfs opt' tak tam vzdy byly explicitne uvedeny
prave (konstantni) hodnoty pro velikost bloku a fragmentu. Jestli se ale
nekdy v posledni dobe (coz muze znamenat cca rok) chovani zmenilo, tak
to dneska muze byt jinak - treba to dneska uz skutecne vola bez parametru.

> A kdyz tam nejsou, tak co udela newfs, aby si ty parametry nastavil?

	Pouzije svoje defaultni hodnoty. To znamena 2kB, nejmene vsak velikost
jednoho sektoru, jako velikost fragmentu a 16kB, nejvyse vsak
8*${velikost_fragmentu} jako velikost bloku.

	Mluvim o soucasnych verzich systemu. Na starsich verzich byly, pokud me
pamet neklame, fragmenty kilove a bloky osmikilove.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz