stale dependency a nefungujici pkgdb -F

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jul 2 14:19:35 CEST 2007

Mam na jednom serveru problem s portupgradem a pkgdb -F. Pokud spustim
pkgdb -F, vypise se hlaska o probihajici kontrole a vzapeti je kontroal
ukoncena a jsem zpet v shell promptu, aniz by se cokoliv opravilo a
nasledne pouzivani prikazu portupgrade / portinstall / portversion atp.
konci stale tou samou hlaskou o Stale dependency. Zkousil jsem i smazat
/var/db/pkg/pkgdb.db, ale vse se opakuje.

root ~/# portversion -vL =
Stale dependency: p5-Date-Manip-5.44 <-- amavisd-new-2.5.0,1 -- manually
run 'pkgdb -F' to fix, or specify -O to force.
root ~/# pkgdb -F
--->  Checking the package registry database
root ~/#

Netusite nekdo, kde muze byt problem, nebo spis kde a po cem patrat?

Zaroven bych pak mel jeste druhy dotaz ohledne portu: jak si muzu nechat
vypsat nejaky strukturovany rekurzivni seznam zavislosti?
pkg_info -r <package_name> mi vypise vsechny zavislosti, ale kdyz mam
treba u amavisd-new v seznamu zavislosti dirmngr, tak nevidim, jestli na
dirmngr zavisi primo amavis, nebo nejaka zavislost, kterou amavis
pouziva (v tomto pripade je to tusim GnuPG2), takze bych si to idealne
predstavoval jako nejakou stromovou strukturu, ve ktere uvidim, ktera
zavislost k cemu patri. Je neco takoveho?

Mirek