vmware esx server 3.0.1 - driver LNC - hlaska Missed packet -- no Receive buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 11 23:20:48 CEST 2007

Marchyn Tibor napsal/wrote, On 06/11/07 22:35:
> Pouzivam vmware esx server 3.0.1 a v nom mam nahodene FreeBSD 6.2.
> Po instalacii mi to vypisuje pri necinnosti hlasku:
> Lnc0: Missed packet - no receive buffer.
> Co to znamena a co s stym urobit???

	To je ten Davidovo DELL a virtualizovana PC v nem ?

	Nicmene, to ja jen ze zvedavosti - jinak to neni az tak podstatny. Co
to znamena je jasny - karta ma k dispozici 3 buffery pro prijem paketu.
Driv nez OS pakety prijal a buffery uvolnil prisel nejaky dalsi paket a
ten se, nemaje kde by hlavu slozil, ztratil.

	Moznosti jsou dve - bud' k driveru nedochazi k preruseni vubec a driver
neodebira zadne pakety, nebo je karta sice obsluhovana, ale zpozdeni
mezi prerusenim a obsluhou je prilis velke a pakety se ztraceji.

	Tyhle dva pripady lze odlisit celkem snadno, treba tcpdumpem - jestli
karta alespon obcas nejaka data preda, jde o druhy pripad. Jestli ne,
jde o prvni.

	V obou pripadech bude ale kazda rada draha - v prvnim pripade jde o
problem spoluprace mezi virtualizacnim backendem a FreeBSD a o tom toho
nevim dost. V druhem pripade je treba se zamerit na snizeni latence, k
cemuz ale na strane FreeBSD take neni moc prostoru - snad jen - zaridit,
aby karta mela samostatne preruseni a zvysit HZ.

	Ciste teoreticky, systemem "opice v jaderne elektrarne" lze take v
hlavickovem souboru zvysit NRDRE konstantu definujici pocet prijimacich
bufferu - ve skutecnosti ale nemam poneti nakolik je ta hodnota
volitelna "promenna", kterou lze nastavovat a na kolik jde o konstantu
popisujici fyzicke vlastnosti hadrwaru karty (a tedy jeji zmena zpusobi
nefunkcnost, nikoli vylepseni). Sezen si specifikaci konkretniho
chipsetu na tve karte, z toho by to melo byt mozne vycist.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz