Update systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 11 17:02:39 CEST 2007

Martin Sykora napsal/wrote, On 06/11/07 16:40:
> ptam se, jak udrzujete system aktualni? Mam napr. server s verzi 6.1 a
> ptam se 'Mam upgradovat na 6.2?'

	Na to existuji v zasade tri odpovedi:

1. ne, do beziciho systemu se bezduvodne nehrabe
2. ano, novejsi verze je lepe podporovana a je mensi sance neodhalenych chyb
3. ne, 6.2 je "out", upgraduj na 7 ;-)

	Kterou z tech odpovedi si vyberes je do znacne miry otazka subjektivni
a jde o zebricek hodnot, ktere se ke sprave te site vazou.

	Ja osobne bych v dnesni dobe upgradoval na 6.2

> Mam take server s verzi 5.4 a tam uz
> je problem, ze nektere porty jsou jiz pro tuto verzi nedostupne -
> pochopitelne. Predpokladam, ze upgrade bude slozitejsi...

	To, zrejme, zalezi od zvolene metody. V zasade uz jsme na 6.2
upgradoval, in-place a za plneho provozu, vsechny verze od 5.2.1 vys.

	Rozhodne se vyplati precist si /usr/src/UPDATING. Teoreticky by take
mohlo byt bezpecnsjsi nejprve upgradovat na 5.5 a pak teprve na 6.2,
otazka ale je, jestli dva upgrade se snizinym rizikem nejsou nakonec
horsi nez jeden se zvysenym.

	Pokud mas tech pocitacu vic, je rozhodne usporou prace mit na vsech
system stejne verze ...

> 2. jak to delate? nasel jsem tento dokument
> http://www.daemonology.net/blog/2006-11-26-freebsd-6.1-to-6.2-binary-upgrade.html
> ale nedokazu presne posoudit, jestli je to to prave.

> Dale laboruji s Upgradem v sysinstallu.

Metod upgrade je povicero a kazda ma vyhody a nevyhody. IMHO jsou obe
dve zminene mozne, pricemz z tehle dvou bych jako lepsi vyhodnotil tu
prvni.

	Ja osobne ale preferuju upgrade ze zdrojaku - sam si prelozim, sam si
nainstaluju ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz