priorita procesu v jailu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 5 18:14:19 CEST 2007

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 06/05/07 16:30:
> a dnes jsem narazil na problemek - chtel jsem si spustit v jednom
> jailovem prostredi process nizsi prioritou a idprio konci s chybou:
>
> # idprio 31 ls
> idprio: idprio: Operation not permitted

> a jsem samozrejme prihlaseny jako root :-)

	Jako root, ale v jailu, ne ?

	Root v jailu neni superuser. Root v jailu je uzivatel, ktery ma ma
nektera prava zvysena. Co se ale zrovna nastavovani priorit tyce, je to
obycejny uzivatel. Jestli se teda nepletu. Ale zni to logicky - priority
jsou o pridelovani globalniho prostredku a jaily v tomto ohledu nejsou
navzajem oddelene. S takovym parametrem tedy nemuze manipulovat pouhy
"maly root".

	Manipulovat s prioritou muze imho jedine "poctivy" (nejailovy) root.

	Rozdil mezi dvema nice nejspis skutecne bude v interni versus externi
prikaz. Zrejme pouzivaji jiny zpusob jak dosahnotu sveho. Zkusil bych
najit rozdil pomoci ktrace, ledaze se na to vykasles a budes pouzivat
externi prikaz.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz