handbook, info, PC-BSD

Juraj Búš juraj at bitbait.sk
Mon Jun 4 20:02:44 CEST 2007

On Monday 04 June 2007 19:11:19 Dan Lukes wrote:

> tabulek muze byt vic, ale jen jedna je primarni. Z popisu chapu, ze
> misto pro zaznam v takove tabulce volne je a to konkretne to ctvrte,
> posledni.

Ano to posledne. System bude zavadzany z Grubu v MBR v dualboote s Linuxom.
Pochopil som to spravne, ze BSD pouziva oddiel na disku ako slice a v tomto
sa nachadzaju particie BSD?

> 	Ve skutecnosti tedy otazka ani tak nezni co podporuje FreeBSD jako co
> podporuje BIOS pocitace - a to my nevime. Nicmene, pokdu je to moderni
> stroj koupeny ne prilsi davno, je znacna sance, ze BIOS podporu mit bude
> a je tedy jedno kde slice na disku lezi.

BIOS tuto podporu ma, tak to som rad, ze bude jedno, kde slice na disku lezi.

>FreeBSD na rozdil od Linuxu prakticky nema ruzne "distribuce". Jako
> zacatecnik urcite chcete nejnovejsi verzi urcenou pro prudokcni
> nasazeni, coz je v teto chvili 6.2-RELEASE.

PC-BSD, Desktop-BSD atd. nie su kompatibilne s FreeBSD?

>O ceske verzi handbooku nevim, coz neznamena, ze neexistuje, nicmene,
> upozornuju, ze FreeBSD neni system, ktery by mohl plnohodnotne spravovat
> clovek, ktery nema znalost anglickeho jazyka alespon na urovni cteni
> technickych textu.

Tak toto mi pred par rokmi ktosi tvrdil aj o GNU/Linuxe :) Nicmenej ciastocne
anglictinu ovladam, nemcinu o cosi lepsie a nasiel som aj strucny navod na
instalaciu v slovencine prave pre verziu 6.2, materinsky jazyk je materinsky
jazyk ;)

Este raz sorry za tu neBSD terminologiu, len sa orientujem, ale ide to...
Dakujem za zodpovedane otazky.