Firebird-server v jailu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 25 14:28:56 CEST 2007

Michal Nosek napsal/wrote, On 05/25/07 13:28:
> Otazka by v podstate znela: "Lze na FreeBSD spustit AVGTCPSRV od grisoftu?" Ale na to by mi asi stejně nikdo neodpovedel :-)
> Kupodivu to lze pod emulaci linuxu. Bohuzel se mi stale nedari navazat spojeni s firebird serverem. Pomoci isql je vse v poradku a na databazi se pripojim, bohuzel v logu avgtcpsrv mi to napise Permition denied :-(

	To by chtelo znalce firebirdiho klienta (a nejlepe i serveru) - jestli
je spise pravdepodobne, ze ta hlaska znamena "nepovedla se autentizace"
a nebo zda znamena, ze autentizace se povedla, ale selhala autorizace
(napriklad klient pozaduje pristup k databazi, ke ktere nema prava).

	Problemy autorizace bych na MySQL to resil tak, ze bych databazovy
server spustil s odstavenym pravovym systemem, zato vsak s taktivovanymi
LOGy (vsechny SQL requesty do souboru) - a podival se, co presne klient
posila. Jestli to lze obdobne resit na FireBirdu netusim.

	Problemy autentizace zase mohou souviset se sifrovanim ci vypoctem
hashu nebo tak neceho. To by lepe posoudil ten, kdo vi jak autentizace
klienta proti databazi vypada. K problemu staci nekdy i to, ze aplikace
(AVGTCPSRV) je linkovana proti jinym verzim knihoven, nez ktere jsou
pritomne v aktualnim systemu.

	To, jestli se podari problem vyresit zalezi jestli tu je nekdo, kdo
dobre zna firebird a bude ochoten se nad tim zamyslet. Jestli ne, muzeme
"ztuha" postupovat malymi krucky. Zakladem je zjistit, jak probiha
autentizace databazoveho klienta k serveru a jestli jde server spustit v
dostatecne debugovacim rezimu ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz